In aantocht
Word jij een Digihelper?
Heb je interesse in digitale toestellen en software?
Help je graag mensen en heb je zin om als vrijwilliger aan de slag te gaan?
Word digihelper op de Brusselse Digitrein!
Heb je interesse in digitale toestellen en software?
Help je graag mensen en heb je zin om als vrijwilliger aan de slag te gaan?
Word digihelper op de Brusselse Digitrein!
Je begeleidt en helpt Brusselse ouderen met al hun digitale vragen en gaat samen met hen op zoek naar oplossingen. Je gaat aan de slag in een lokaal dienstencentrum of gemeenschapscentrum in Brussel.
Daarvoor maak je een aantal uur per week of per maand vrij, afhankelijk van jouw agenda.
“Ik vind geen enkele digitale
vraag meer moeilijk.
Ik heb meer zelfvertrouwen
gekregen in het zoeken en
vinden van een oplossing.”
Digihelper Nicole – vrijwilliger bij BOP
Tijdens een training van 6 dagen word je klaargestoomd tot volleerd digihelper. Je leert alles wat je nodig hebt om mensen op het juiste spoor te zetten.
Je maakt kennis met de basis van smartphones en tablets en gaat dieper in op technische aspecten. Je hoeft nog geen expert te zijn voor je aan de opleiding begint.
Je wordt stap voor stap opgeleid door de coach.
Na de training volgt een proefperiode van 6 maanden onder de begeleiding van een professionele digicoach.
Infosessie verplicht
Maandag 23 september om 9u30 in Muntpunt
Week 1 09u00 – 16u00
Woe 02 oktober
Do 03 oktober
Vr 04 oktober
Week 2 09u00 – 16u00
Woe 09 oktober
Do 10 oktober
Vr 11 oktober
Locatie: Muntpunt
Je kan nu als digihelper aan de slag in een Brussels centrum naar keuze. Je kiest zelf hoeveel uren je wenst te helpen.
—
Je wordt ook begeleid door een professionele digidokter. Na 6 maanden kan je dan kiezen om zelf een digipunt op te starten.
– gebruik, Android/iOS, apps
– netwerken, beveiliging
– synchroniseren, werken met de cloud…
– veilig surfen
– (privacy)instellingen voor mailbox en sociale media, virussen
– multifactorauthenticatie, data wiping…
– doelgroep en gebruikers, doorverwijzen naar partners
– omgaan met wachtwoorden/ pincodes en persoonlijke/gevoelige informatie
– vragen detecteren, anderen empoweren, eenvoudig taalgebruik…